Page 1 of 12 12311 ... LastLast
Results 1 to 10 of 115

Thread: Gran Canaria 2014

Administrator

Gran Canaria 2014

Selv om det heldigvis er mye igjen av sesongen, og lenge til vinteren, så er den plutselig over oss igjen, og da er det kjekt å ha noe å se frem til.

Undertegnede og Per Erik hadde en fin-fin tur til syden sist mars, og vi satser på å gjenta denne turen på tilsvarende tidspunkt neste år. Men vi vil gjerne ha med oss flere!

Her er det viktig å skille mellom

1. De som har lyst

og

2. De som får lov

La meg ta et eksempel: Ole Marius kan definitivt svare "ja" på 1., men om han skal være ærlig med seg selv så må han antakeligvis svare "nei" på 2.

Her er det altså viktig å kunne svare "ja" på begge punkt.

For de som savner rolig kjøring på fellestreningene kan vi trygt si at en tur til syden er rette stedet. Her er det fokus på mengdetrening, lange turer, mil i beina og god stemning. Ingen støting, ingen rykk og napp, rett og slett bare fine langturer i et fantastisk klima og på flotte veier. Om noen trives best på MTB, så vi uendelige løyper der vi syklet. Vi satt på setet mellom 4-7 timer daglig, og gjorde unna mange mil og høydemeter. Det vil selvfølgelig være anledning til å kjøre kortere turer, og lengre turer for de som ønsker det.

Jeg tviler på at hverken Per Erik eller meg er interessert i å ta på oss full organisering, men vi vil antakeligvis banke igjennom en dato, og selvsagt ha forslag til daglige turer og andre anbefalinger som sykkelleie og slikt, og så kan de som vil hive seg med. Passer det seg sånn er det selvsagt også mulig med felles bolig/bosted, men om noen ønsker å reise med familie eller andre, og kun være med å sykle noen dager kan dette også fint gjennomføres.

I første omgang er dette bare en liten sjekk for å lodde stemningen, så de som kan tenke seg å bli med på dette må gjerne melde sin interesse her (selvsagt ikke noe forpliktende). Sannsynlig tidspunkt er midten av mars, da er en passe lei av vinteren hjemme og får en god oppkjøring til sesongen.

Senior Member
    Spanande planar Ø! Alternativ til GC er ei langhelg til f.eks. Nice eller Barcelona og sykle 3-4 dagar i klassiske TdF-etapper i høvesvis Alpane eller Pyreneane. Dette kan ein gjere som oppkøyring i april/mai eller som motivasjonstur i haust. Interesse for ein slek tur kan meldast på forumet eller på treningane.

Foresler Ø som turleiar i mars til GC og at det blir jobba litt med alternative turar der nede. Kan det samkøyrast med GFiL sin tur og samstundes få med nokre ungdomar som kan "hospitere" i begge leirane!?

Elles bør vi få skissert kva dette vil koste:

Nice/Barcelona: fly frå Bergen ca 2-3.000. I tillegg kjem overnatting og evt sykkelleige.
    GC: fly frå Bergen ca 4-5.000 + overnatting, evt charter (5.000 og oppover) og evt sykkelleige.

Sykkelleige ligg typisk på 20 €/dagen og oppover.

Senior Member
    Har de to primus motors banka tidspunkt for sydenturen i mars, og sånn ca kor på GC er base camp? Man kan jo på sådan kveld drøyme om ei viss form for deltaking...

Senior Member
    Primo mars har vore omsnakka. Base heilt i sør i området rundt Maspalomas. Her er det sentralt mtp plass å bu, turbeliggenhet, sykkelleige mm. Øystein og Per Erik hadde sovidt eg veit god erfaring med å ordne innkvartering utanom charter, muligens same kåken neste år også, Ø!?

Administrator
    Når jeg ser på kalenderen så kan det se ut som 9-16 mars blinker seg ut som en aktuell dato (med fly fra Bergen primært, men kanskje mulig med Ålesund og?). Hvis noen av de som er lystne på å være med har noen tanker om dette får de gi en lyd...

For min del kan det gjerne være reprise av fjorårets bosted, helt sør, rundt Maspalomas som Ole M skriver. I år var det kun fly med charter, og så ordnet vi bolig selv. Vil tro at både dette, og full charterpakke fungerer helt greit. Sykkelutleie like i nærheten for de som ikke har tenkt å nyte medbragt.

Administrator
    Det var et par karer på klubbkvelden som virket interessert i å være med på turen. Hvis de kan melde seg igjen her på forumet og komme med innspill i forhold til datoen over er det fint. De av oss som er forholdsvis sikre allerede kommer sikkert til å legge inn en bestilling på fly og opphold om ikke så veldig lenge.

Senior Member
    Eg kan tenke meg å vere med, og har fått klarsignal heime.
    Eg driv imidlertid med langtidsplanlegging fram mot mitt store mål som er Superbirkebeiner i 2014. I den planen inngår Fredagsbirken ski 15.mars 2013 som seedingsrenn. Litt av poenget med å vere med der er å vere godt førebudd og kunne gjere eit maksrenn. Då vil datoar rett i forkant av dette vere uaktuelt for meg. Avreise 17.mars vil derimot passe utmerket, då for min del frå Gardermoen. Men det er vel ikkje noko problem om vi reiser kvar for oss nedover. Då vil vi kome heim til palmehelga.
    Eg vil oppmode alle som sende sine fruer til Mallorca i fjor til å nytte høvet til å reise denne gongen!
    Kven er "påmeldt" til denne turen pr. i dag?

Administrator
    Lørdag er den mest vanlige avreisedagen til Gran Canaria, for de fleste charterselskapene. Evt onsdag eller annen dag midt i uken. Har du funnet noe konkret som kan fungere for deg fra Gardermoen den 17. ? Klarer du den 16. vil det være en fordel.

Av de som er sikre vil jeg trekke frem Henry og meg, mest sannsynlig Ole Marius og Per Erik. I tillegg var Stig og Arne M også hete kandiater. For alle oss passet 9-16 mars bra tror jeg, jeg vet ikke hvordan det er å flytte dette en uke senere for de andre. For min del går det forsåvidt, selv om jeg like gjerne da kunne flyttet den andre veien...

Senior Member
    Quote Originally Posted by Øystein View Post
    Lørdag er den mest vanlige avreisedagen til Gran Canaria, for de fleste charterselskapene. Evt onsdag eller annen dag midt i uken. Har du funnet noe konkret som kan fungere for deg fra Gardermoen den 17. ? Klarer du den 16. vil det være en fordel.
    Følgjande er å oppdrive på norwegian.no pr i dag:
    Oslo-Gran Canaria søndag 17.mars kl 16.25, 789 kr
    Retur søndag 24.mars kl 09.00, 2312 kr

Då får også Helge, Svein Rune og evt. fleire gå skirennet laurdagen.

Administrator
    Om dette blir en aktuell helg ser jeg ikke bort fra at lørdag-lørdag vil være et alternativ for min del, med charterflygning fra Bergen, som blir vesentlig enklere logistikk for min del. Her er tidspunkt for avreise også slik at en rekker en liten test-tur første dagen etter ankomst. Men en ankomst på søndag for enkelte er jo ikke noe problem. Fortsatt rikelig med dager til å sykle felles på...

Tar gjerne en kommentar fra Helge, Svein Rune etc om de kunne tenke seg å være med på opplegget som Vidar skisserer over.